MyNight Logo
Nalagam dogodki

« Vsi dogodki

  • Ogledujeลก si dogodek v preteklosti.

KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLF? – Nadomestni termin za 29. 12. 2024

23. februarja ob 20:00 - 21:00

KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLF? - Nadomestni termin za 29. 12. 2024

Edward Albee
๐—ž๐——๐—ข ๐—ฆ๐—˜ ๐—•๐—ข๐—๐—œ ๐—ฉ๐—œ๐—ฅ๐—š๐—œ๐—ก๐—œ๐—˜ ๐—ช๐—ข๐—ข๐—Ÿ๐—™?

๐—ฃ๐—ฟ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ท๐—ฎ๐—น๐—ฒ๐—ฐ:
Zdravko Duลกa

๐—ฅ๐—ฒ๐˜‡ฬŒ๐—ถ๐˜€๐—ฒ๐—ฟ:
Ivica Buljan

๐—œ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—ท๐—ผ:
Nataลกa Barbara Graฤner
Branko ล turbej
Benjamin Krnetiฤ‡
Klara Kuk

๐——๐—ฟ๐—ฎ๐—บ๐—ฎ๐˜๐˜‚๐—ฟ๐—ด๐—ถ๐—ป๐—ท๐—ฎ:
Diana Koloini

๐—ฆ๐—ฐ๐—ฒ๐—ป๐—ผ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—ณ:
Aleksandar Deniฤ‡

๐—ž๐—ผ๐˜€๐˜๐˜‚๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—ณ๐—ถ๐—ป๐—ท๐—ฎ:
Ana Saviฤ‡ Gecan

๐—œ๐˜‡๐—ฏ๐—ผ๐—ฟ ๐—ด๐—น๐—ฎ๐˜€๐—ฏ๐—ฒ:
Benjamin Krnetiฤ‡

๐—ข๐—ฏ๐—น๐—ถ๐—ธ๐—ผ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ท๐—ฒ ๐—น๐˜‚๐—ฐฬŒ๐—ถ:
Sonda13 in Toni Soprano Meneglejte

๐—Ÿ๐—ฒ๐—ธ๐˜๐—ผ๐—ฟ๐—ท๐—ฎ:
Joลพe Faganel
Simon ล erbinek

๐—”๐˜€๐—ถ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ป๐˜ ๐—ฟ๐—ฒ๐˜‡ฬŒ๐—ถ๐˜€๐—ฒ๐—ฟ๐—ท๐—ฎ:
Peter Srpฤiฤ

๐— ๐—ฎ๐˜€๐—ธ๐—ฎ ๐—ถ๐—ป ๐—ณ๐—ฟ๐—ถ๐˜‡๐˜‚๐—ฟ๐—ฒ:
Mirela Brkiฤ‡

๐—”๐˜€๐—ถ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ธ๐—ฎ ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—บ๐—ฎ๐˜๐˜‚๐—ฟ๐—ด๐—ถ๐—ท๐—ฒ:
Manca Majerลกiฤ Sevลกek

๐—œ๐˜‡๐˜ƒ๐—ฟ๐˜€ฬŒ๐—ป๐—ถ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ฑ๐˜‚๐—ฐ๐—ฒ๐—ป๐˜:
Branislav Ceroviฤ‡

๐—ž๐—ผ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ฑ๐˜‚๐—ธ๐—ฐ๐—ถ๐—ท๐—ฎ:
Mini teater
Mestno gledaliลกฤe Ptuj

๐—ฃ๐—ผ๐—ธ๐—ฟ๐—ผ๐˜ƒ๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—น๐—ท ๐—ฝ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฑ๐˜€๐˜๐—ฎ๐˜ƒ๐—ฒ:
Mercator d.o.o.

๐—ฃ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฑ๐˜€๐˜๐—ฎ๐˜ƒ๐—ฎ ๐˜๐—ฟ๐—ฎ๐—ท๐—ฎ ๐Ÿญ๐Ÿฎ๐Ÿฌ ๐—บ๐—ถ๐—ป๐˜‚๐˜

๐—ฆ๐—ฝ๐—ผ๐—ป๐˜‡๐—ผ๐—ฟ ๐˜€๐—ฒ๐˜‡๐—ผ๐—ป๐—ฒ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฏ/๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฐ:
Energetika Ljubljana d.o.o.

๐—ข ๐—ฃ๐—ฅ๐—˜๐——๐—ฆ๐—ง๐—”๐—ฉ๐—œ:
Kdo se boji Virginie Woolf Edwarda Albeeja je ena najslovitejลกih in najpogosteje uprizarjanih dram 20. stoletja. Ko se je leta 1962 prviฤ pojavila na Broadwayu, je kritike razburila z za takratne razmere brutalnim jezikom in ostro vivisekcijo zakonskega razmerja, navduลกila pa obฤinstvo, ki je napolnilo kar 664 ponovitev. Podobno je bilo s slavnim, ลกe vedno obฤudovanim filmom z Elizabeth Taylor in Richardom Burtonom iz leta 1966, ki je spremenil standarde sprejemljivega v Hollywoodu. Tudi v slovenskem gledaliลกฤu je prva Virginia Woolf, legendarna uprizoritev v reลพiji Mileta Koruna z Duลกo Poฤkaj v vlogi Marte in Jurijem Souฤkom kot Georgom ter Marijo Benko in Danilom Benediฤiฤem v vlogi mlajลกega para (1964), oznaฤila novo ero v gledaliลกki igri. Sledilo ji je deset slovenskih uprizoritev, ki so bile vse zasnovane kot vrhunski izziv igralcem ter intelektualni in ฤustveni izziv gledalcem.

Drama, ki v naslovu provokativno preigrava otroลกko pesmico ยปKdo se boji hudobnega volkaยซ, je postavljena v univerzitetno, domnevno uglajeno intelektualno okolje, ki pa kmalu razgali svojo mnogotero problematiฤnost in krutost. V dolgi pijanski noฤi se sreฤata dva zakonska para profesorjev (ลพenske so v tem ฤasu ลกe vedno predvsem ลพene), mlajลกi ลกele vstopa v ta svet, Marta in Georg srednjih let pa sta ลพe temeljito prekaljena v zahtevah in zagatah akademskih krogov, pa tudi v preigravanju, prikrivanju in razgaljanju svojega zapletenega razmerja. Druลพabni veฤer s profesionalnimi kolegi se pod njunim vodstvom prevesi v divjanje valpurgine noฤi, v kateri je v igro potegnjeno vse: profesionalne ambicije in umazani naฤini njihovega doseganja, pomen denarja in sumljivih virov bogastva, strah pred neuspehom in silovitost razoฤaranja ob njem, boleฤina zaradi neuresniฤenih ลพelja in naฤrtov ter agresivna sovraลพnost, ki kipi iz nje, a tudi mamljiva draลพljivost drznih izjav in potez, navduลกujoฤa duhovitost in pa silovita erotiฤna privlaฤnost ลพenske, za katero se zdi, da je pripravljena na vse. Vse to je vpeto v igro njihovih odnosov, ki pa so predvsem osebni, v ospredju je ลพivljenje para, pravzaprav dveh parov, ki uprizarjata zgodbo ลพenske in moลกkega, ujeto v nereลกljiv krog sovraลกtva in ljubezni. In vse je postavljeno v ambivalenten preplet resnice in iluzije, kjer poleg laลพi in prevar kraljujejo tudi samoprevare. ล e bolj kot zahteva po uspehu ta preplet poganja mit o osebni izpolnitvi z otrokom, ob katerem se konฤno izkaลพe fatalnost iluzije in potreba po resnici ljubezni.

Albeejeva igra Kdo se boji Virginie Woolf je ob nastanku temeljno zaznamovala gledaliลกฤe in film, pa tudi razumevanje sveta svojega ฤasa. Vendar se z minevanjem ฤasa ni postarala; s svojimi osrednjimi temami โ€“ zahtevo po uspehu, mitom o sreฤni druลพini z otroci, prepletom iluzije in resnice โ€“ je danes bolj ลพiva kot kdajkoli. Poleg tega pa sijajno izpisana drama, v kateri se zgodba zakonskega razmerja prek velikih preobratov in razgaljenj odvija kot triler, ponuja moลพnost silovitih igralskih kreacij. Pod reลพijskim vodstvom Ivice Buljana se bodo v koprodukciji Mini teatra in MG Ptuj z njo spopadli ลกtirje vrhunski umetniki iz srednje in najmlajลกe generacije slovenskih igralcev: Nataลกa Barbara Graฤner, Branko ล turbej, Klara Kuk in Benjamin Krnetiฤ‡.

Diana Koloini

๐—Ÿ๐—˜ ๐—ž๐——๐—ข ๐—ฆ๐—˜ ๐—ฆฬŒ๐—˜ ๐—•๐—ข๐—๐—œ ๐—ฉ๐—œ๐—ฅ๐—š๐—œ๐—ก๐—œ๐—˜ ๐—ช๐—ข๐—ข๐—Ÿ๐—™?, ๐—˜๐——๐—ช๐—”๐—ฅ๐—— ๐—”๐—Ÿ๐—•๐—˜๐—˜, ๐Ÿญ๐Ÿต๐Ÿฒ๐Ÿฎ.
Milje zahodnega izobraลพenstva, campus, Amerika. Vloge spolov trdno postavljene. Zaprti, nepreduลกni sistem. Kje, kdo, s kom, zakaj deli, ลพivi. Preneseni privilegiji prednika, pokonฤanje roditelja. Igranje iger, inverzije. Pocestno obnaลกanje profesorjev. Tudi nadvse izobraลพenim nagon ลกe vre. Ob litrih viskija. Marta, izobraลพena soproga profesorja, zaprta zver, poลพira pred sabo moลกke vse. Flop na flop! Soprog ne dosega prednika, oฤeta Martinega. Ljubimec ne dosega trajajoฤe erekcije. Sina vzpostavi fikcija. Tako je, kot da sin je, zato lahko le-ta tudi umre. Ne-mati korajลพa, ki se upre. Priฤakovani vlogi svojega spola. So-progice. Party na party after party, igrica. Igrica za naju2. Pravila so jasna. Menjavanja dominacije. Dinamika fikcije-fakcije. ลฝenska postaja groลพnja, Valpurgica. Purgatorij doma? Za koga? Za oba! Fikcija ali realnost? Kdo, razen njiju, lahko to ve. Vse njune igre nosijo ime. Ta najbolj za-res-na bi se lahko imenovala ยปDe-konstrukcija matereยซ. Ker sina ni, Marto njegova izguba popolnoma iztiri. In njen so-prog to ve. Dvo-tirnost absurda fikcije? Mimetiฤna kreatura priฤakovanega obnaลกanja, iluzija vloge. Marta nagonsko neobstojeฤega otroka vnaprej zatre. Sub-verzija ne-matere. Tako to v igri je? Zakonski par, ki si uprizarja igre. Na bojnem polju doma. Kjer so pravila igre vzpostavljena, da se jih par v dialogu drลพi, mar ne, Mr. Edward Albee? Virginie Woolf se boj-da nihฤe veฤ ne boji.

Manca Majerลกiฤ Sevลกek

๐—ข ๐—”๐—ฉ๐—ง๐—ข๐—ฅ๐—๐—จ:
Edward Albee pogosto velja za enega najveฤjih sodobnih ameriลกkih dramatikov, znanega po svoji bistroumnosti, obvladovanju dramske napetosti in razumevanju “drame absurda”, gibanja, ki sta ga prviฤ uveljavila Samuel Beckett in Eugene Ionesco. Poleg Kdo se boji Virginie Woolf? je znan po delih, kot so Zgodba o ลพivalskem vrtu (1958), Peskovnik (1959), Obฤutljivo ravnovesje (1966) in Tri visoke ลพenske (1994). V Sloveniji so bile poleg Kdo se boji Virginie Woolf? (SNG Drama Ljubljana 1964, SSG Trst 1980, AGRFT 1990, PG Kranj 1990, Drama SNG Maribor 1995, SNG Drama Ljubljana 1997, MGL 2003, SSG Trst 2008, Gledaliลกฤe Koper 2014, SNG Nova Gorica 2021) uprizorjene tudi njegove igre Ameriลกki sen (SNG Drama Ljubljana 1963), Zgodba o ลพivalskem vrtu (AGRFT 1966, SLG Celje 1978, Drama SNG Maribor 1997), Obฤutljivo ravnovesje (SNG Drama Ljubljana 1969, MGL 2010), Vrt (MGL 1969, Drama SNG Maribor 1979), Gospa iz Dubuqua (SSG Trst 1983), Tri visoke ลพenske (MGL 1997) in Koza ali kdo je Silvija? (MGL 2005).

Leta 1972 je bil Albee izvoljen za ฤlana Ameriลกke akademije znanosti in umetnosti (American Academy of Arts and Sciences). Leta 1985 je bil sprejet v Dvorano slavnih ameriลกkega gledaliลกฤa. Leta 1999 je prejel gledaliลกko nagrado PEN/Laura Pels kot mojster ameriลกke dramatike. Tri njegove igre so prejele Pulitzerjevo nagrado za dramo, dve njegovi deli pa sta prejeli nagrado Tony za najboljลกo igro. Prejel je tudi posebno nagrado Tony za ลพivljenjsko delo (2005), zlato medaljo za dramo Ameriลกke akademije (American Academy), nagrado Inลกtituta za umetnost in literaturo (Institute of Arts and Letters) (1980), Priznanja Kennedyjevega centra (Kennedy Center Honors) in Nacionalno medaljo za umetnost (obe leta 1996). Leta 2009 je Albee prejel ฤastno diplomo Bolgarske nacionalne akademije za gledaliลกke in filmske umetnosti (NATFA), ki je ฤlanica Svetovne zveze gledaliลกkih ลกol.

๐—ข ๐—ฅ๐—˜๐—ญฬŒ๐—œ๐—ฆ๐—˜๐—ฅ๐—๐—จ:
Ivica Buljan je diplomiral iz francoskega jezika in primerjalne knjiลพevnosti na Univerzi v Zagrebu. Deloval je kot gledaliลกki kritik, leta 1995 pa je zaฤel delovati kot reลพiser, ko je v Ljubljani uprizoril Ime na vrhu jezika Pascala Quignarda. Reลพiral je besedila M. Cvjetajeve, P.P. Pasolinija, H. Mรผllerja, R. Walserja, E. Jelineka, M. Krleลพa, H. Guiberta, A. Hillinga, D. Kiลกa, G. Strniลกe in R. Bolaรฑa ter sodobnih domaฤih avtorjev F. ล ovagoviฤ‡a, I. Sajko, Z. Mesariฤ‡a, D. Ugreลกiฤ‡a, D. Karakaลกa, O. Saviฤeviฤ‡-Ivanฤeviฤ‡, G. Vojnoviฤ‡a, T. ล tiviฤiฤ‡. Reลพiral je v Sloveniji, ZDA, Nemฤiji, Franciji, Italiji, na Madลพarskem, Portugalskem, v Belgiji, Rusiji, ฤŒrni gori, Slonokoลกฤeni obali in Srbiji.

Od leta 1998 do 2001 je bil ravnatelj Drame v Hrvaลกkem narodnem gledaliลกฤu Split. Je soustanovitelj Mini teatra v Ljubljani in Festivala svetovnega gledaliลกฤa v Zagrebu. Je dobitnik ลกtevilnih Borลกtnikovih nagrad, Sterijine nagrade, Vjesnikove nagrade Dubravko Dujลกin, nagrade Branko Gavella, nagrade Petar Breฤiฤ‡, medalje mesta Havana in najviลกjega priznanja Republike Slovenije na podroฤju umetnosti, nagrade Preลกernovega sklada. Je nosilec odlikovanja viteลกkega reda umetnosti in knjiลพevnosti vlade republike Francije.

Od leta 2014 do leta 2022 je bil ravnatelj Drame Hrvaลกkega narodnega gledaliลกฤa Zagreb.

๐—œ๐—ญ ๐—ž๐—ฅ๐—œ๐—ง๐—œ๐—ž:
ยปIntimni oder Mini teatra gledalcu ponuja senzoriฤno in celo voajeristiฤno izkuลกnjo: zdi se, da si tako blizu, da lahko gledaลก skoraj filmske close-upe obrazov igralcev, ki jih montiraลก sam s pogledom, kot v Eisensteinovi montaลพi atrakcij. In hkrati je tam tudi tisto, ฤesar film ne more dati, gledaliลกka izkuลกnja energije in fluida med igralci in publiko v temi.ยซ (…) ยปV Buljanovi postavitvi igralci razprostrejo vsa ฤustvena stanja, ki jih je sposobno odลพiveti ฤloveลกko bitje โ€“ od verbalnih norosti, bridkega humorja do ลพalitev, gnusa, prevare, zlobe, muฤenja …, a hkrati ล turbej in Graฤnerjeva v zadnjem prizoru, izmuฤena od boja, pokaลพeta neverjetno ranljivost in krhkost, zaradi ฤesar do teh nemogoฤih likov razvijeลก empatijo in se zaveลก, da ima vsak zakaj svoj zato in da je vsak rabelj nekogarลกnja ลพrtev.ยซ Vesna Milek, Delo

ยปPriznamo, velikokrat reฤemo, da kak komad ponuja moลพnost slovitih igralskih kreacij ali da jih kakลกna reลพiserska poetika zahteva. To je paฤ eno od kliลกejskih mest diskurza o gledaliลกฤu. Ampak pri tej Albeejevi mojstrovini je to res imperativ. ฤŒe si ลพe lahko predstavljamo, da se je kdo upa lotiti brez vrhunskih igralcev, se zdaj, ko je pred nami, pravzaprav ฤudimo, da se ni kdo ลพe prej spomnil, da bi v vlogi Marthe zasedel Nataลกo Barbaro Graฤner. Da bi preprosto hotel uprizoriti ta komad zato, da bo lahko v njem igrala Nataลกa Barbara Graฤner. In ฤe dobi kot Georgea ลกe Branka ล turbeja in ฤe dobi to Ivica Buljan (ali pa ju seveda dobi, ker je Ivica Buljan), potem je to ลพe skoraj garancija za neprestan igralski stampedo. Ona, Nataลกa Barbara Graฤner, divja od prvega trenutka. Njen register naฤinov, kako je mogoฤe eksplodirati, razsuti vse okoli sebe, se zdi brezmejen, njeno popolno sesutje ob prekoraฤitvi zadnje meje pa presunljivo. Albeejeva didaskalija, da je Martha ยปhrupna ลพenskaยซ, se zdi ob njeni interpretaciji posebej pomenljiva.ยซ (…) ยปNova slovenska uprizoritev Kdo se boji Virginie Woolf najbrลพ ni prelomna toฤka slovenskega gledaliลกฤa in tudi ne zaฤenja nove ere v gledaliลกki igri, zato pa omogoฤa manifestacijo najboljลกe klasiฤne igre. Teลพko, da bi jo ignorirala kaka tekmovalna selekcija in ลพirija, ampak to je paฤ kratkoroฤno podjetje. Kdo se boji Virginie Woolf ni predstava za eno sezono. Prepriฤana sem, da bi lahko bila njena merska enota dekada. To je predstava, ki jo gremo pogledat veฤkrat: da preverimo razliko (kako bo tokrat povedala/povedal to repliko?) in da vsakiฤ znova izmerimo stalni uลพitek. Takih predstav nimamo veliko. Pravzaprav jih ลพe nekaj ฤasa sploh nimamo.ยซ Petra Vidali, Veฤer

ยปIvica Buljan sledi ลพanru psiholoลกkega realizma in like skozi izostrene dialoลกke situacije vodi s posebnim obฤutkom za vse tiste poljubne podrobnosti, ki utrjujejo iluzijo ลพivljenjskosti. Igralska zasedba se ลพanru popolnoma preda. Skrbno sledi podtekstu replik, zamolฤanim pomenom in skritim pogledom, s ฤimer na prvo mesto postavlja ลพivahnost in poznejลกo muฤno napetost situacije.ยซ (…) ยปUprizoritev Kdo se boji Virginie Woolf? sicer v niฤemer ni gledaliลกka noviteta, je pa zagotovo tisto najboljลกe, kar lahko gledalcu ponudijo vzpostavljene konvencije dramskega gledaliลกฤa. V takih uprizoritvah se prav te kaลพejo kot nezamenljiv vir temeljnih gledalskih uลพitkov, ki jih vodita premiลกljena zaodrska ekipa in uravnoteลพeno uigrana igralska zasedba.ยซ Jaka Smerkolj Simoneti, Veza Sigledal

23. junija 2023 je predstava Kdo se boji Virginie Woolf? gostovala na 71. Ljubljana Festivalu v Kriลพevniลกki cerkvi. Marjan Zlobec je za Kritik.si zapisal:ยปGostovanje gledaliลกke predstave Kdo se boji Virginije Woolf ? v izvedbi Mini teatra na 71. Ljubljana Festivalu je potrdilo zaupanje in hkrati dosedanji uspeh produkcije v reลพiji Ivice Buljana, ki je od septembra lani doฤakala ลพe 28 izvedb, po prvi na festivalu pa sledi naslednja ลกele 28. avgusta. Polna Kriลพevniลกka cerkev je bila ob intenzivnem spremljanju predstave sinoฤi najprej precej skorajda ลกokirana in tiha, potem pa vedno bolj odprta in je z navduลกenjem sprejela dveurni nastop ลกtirih igralcev ozirona dveh igralk in dveh igralcev brez pavze, kar je izjemen napor.ยซ (โ€ฆ)ยปPredstava je tako moฤna, da je gledalec vedno bolj โ€œzadetโ€; vse kar vidi, se mu zdi kot v svojem ลพivljenju nezaลพeljeno, hkrati pa morda pretirano, izmiลกljeno, vulgarno komercialno, tako kot je primitivnih na tisoฤe ameriลกkih filmov, katerih scenarije ne bi maral napisati noben slovenski pisatelj.ยซ (โ€ฆ) ยปPredstava najbolj gledalca zadene s svojo aktualnostjo, odprtostjo, drznostjo, po svoje primitivnostjo in vulgarnostjo, navideznim intelektualizmom, osebnostno zlaganostjo, vseenostjo, naveliฤanostjo, zakonsko prepirljivostjo, ลพensko izzivalnostjo in moลกkim navideznim copatarstvom, z odlomki, ki govore o Georgu kot pisatelju, ki vse kar se dogaja v noฤnih urah ob pijaฤi nekako skorada reflektira v smislu pisateljske snovi ali preizkusa invencije, ob poฤasnem sporoฤanju novice o tem, da se je njun enaindvajsetletni sin med voลพnjo, ko se je izognil ลพivali na cesti, zaletel v drevo in na kraju nesreฤe umrl.ยซ

๐—ก๐—”๐—š๐—ฅ๐—”๐——๐—˜:
Borลกtnikova nagrada za igro, Branko ล turbej, 58. Borลกtnikovo sreฤanje, Maribor, junij 2023

Borลกtnikova nagrada za oblikovanje svetlobe in videa, Sonda 13 in Toni Soprano Meneglejte (Miha Horvat in Metka Golec), 58. Borลกtnikovo sreฤanje, Maribor, junij 2023

Nataลกa Barbara Graฤner je na 36. festivalu Gavelline veฤeri 2023 v Zagrebu prejela nagrado za najboljลกo igralko.

Podrobnosti

Datum:
23. februarja
ฤŒas:
20:00 - 21:00

Prizoriลกฤe

Mini teater
Kriลพevniลกka ulica 1
Ljubljana,Osrednjeslovenska1000Slovenia
Telefon:
+386 (0)1 425 60 60