Prejšnji mesec je brazilski umetnik Ilê Sartuzi ukradel zgodovinski kovanec iz vitrine londonskega Britanskega muzeja in ga zatem vrgel v muzejsko škatlo za donacije.
Sartuzi je posnel krajo in vrnitev kovanca, sedemminutni videoposnetek z naslovom “Sleight of Hand”, pa je zdaj vključil v svojo magistrsko razstavo.
Incident se je zgodil 18. junija, ko je Sartuzi ukradel srebrnik, kovan leta 1645 v Newarku v Angliji ter ga zamenjal z repliko. Umetnik je originalni kovanec nato vrgel v škatlo za donacije. Kovanec ni registriran v muzejski katalog in je del zbirke, ki obiskovalcem od januarja 2000 omogoča, da se dotaknejo muzejskih predmetov pod nadzorom prostovoljcev. Načrtovanje “ropa” bi naj trajalo več kot eno leto.
Sartuzijeva dejanja po njegovem mnenju in mnenju njegovega odvetnika ne kršijo muzejske politike proti dotikanju predmetov ali njihovemu odstranjevanju iz prostorov.
“To je dejanje, ki zlorablja storitev, ki jo vodijo prostovoljci in katere cilj je dati obiskovalcem možnost rokovati s pravimi predmeti in se ukvarjati z zgodovino,” je v izjavi za javnost dejal tiskovni predstavnik muzeja.
Sartuzi je za Art Newspaper povedal, da njegova umetniška intervencija poudarja “problem univerzalnih muzejev”. Dodal je, da je Britanski muzej “temeljni del kolonialnega, imperialističnega sistema”. Opozoril je še, da je bil kovanec, ki ga je ukradel, edini razstavljeni kovanec britanskega porekla in da več kot polovica muzejske zbirke še vedno ni katalogizirana.
Zadnji del izjave se naslanja na dejstvo, da se muzej še vedno ukvarja z zadnjim velikim škandalom, ko se je izkazalo, da je bilo iz muzeja odtujenih kar 1500 artefaktov.